Aanvraag FOD Sociale Zaken Personen met een Handicap

De aanvragen van de Federale Overheid gebeuren vanaf 1 juli 2016 via de digitale weg. Dit wil zeggen dat wij aan het loket geen papieren meer afprinten om mee te geven met jou.

Je kan de aanvraag zelf digitaal in orde brengen (eventueel met hulp van familie, vrienden of kennis). Ook maatschappelijk werkers kunnen je verder op weg zetten.
Indien je deze mogelijkheden niet hebt, kan je terecht bij de Dienst Welzijn. Dit kan enkel op afspraak.

In Zeebrugge kan je terecht bij de Dienst Bevolking (Marktplein 12 te 8380 Zeebrugge): enkel op afspraak op donderdag- of vrijdagnamiddag. Een afspraak maak je telefonisch 050 79 99 30.

Je kan ook nog steeds terecht bij de maatschappelijk werkers van de Directie-generaal Personen met een Handicap. Maak hiervoor een afspraak via het contactformulier op www.handicap.belgium.be of bel naar het gratis nummer 0800 987 99. Het gratis nummer is bereikbaar van maandag tot vrijdag van 8.30 tot 13 uur.

Je kan ook terecht op een zitdag van de Directie-generaal Personen met een handicap in het Huis van de Bruggeling. Deze zitdag gaat door elke eerste en derde vrijdag van de maand van 10.30 tot 12 uur. 

Voorwaarden

De Dienst Welzijn kan je helpen met de aanvraag indien niemand anders je kan helpen.

Procedure

 

Meebrengen

> elektronische identiteitskaart
> naam en gegevens van de (huis)arts of specialist
> bankrekeningnummer

Deel deze pagina

Contactinformatie